Forum www.barsawiaots.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

[XML] robienie potworow

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.barsawiaots.fora.pl Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
vortexo
Vip
Vip



Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:11, 23 Gru 2008 Temat postu: [XML] robienie potworow

Krok 1: Przejdz w do folderu monsters w ots/data

Krok 2: Skopiuj jakiegos potwora, wklej i otwòrz.

Zobaczysz cos takiego:

Kod:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<monster name="Demon" nameDescription="a demon" race="fire" experience="6000" speed="310" manacost="10000">
  <health now="8200" max="8200"/>
  <look type="35" corpse="5995"/>
  <targetchange interval="5000" chance="8"/>
  <strategy attack="100" defense="0"/>
  <flags>
    <flag summonable="0"/>
    <flag attackable="1"/>
    <flag hostile="1"/>
    <flag illusionable="0"/>
    <flag convinceable="0"/>
    <flag pushable="0"/>
    <flag canpushitems="1"/>
    <flag canpushcreatures="1"/>
    <flag targetdistance="1"/>
    <flag staticattack="90"/>
    <flag runonhealth="0"/>
  </flags>
  <attacks>
    <attack name="melee" interval="2000" skill="105" attack="100"/>
    <attack name="manadrain" interval="2000" chance="13" range="7" min="0" max="-110">
   <attribute key="shootEffect" value="suddendeath"/>
      </attack>
    <attack name="fire" interval="1000" chance="15" range="7" radius="7" target="1" min="-150" max="-250">
      <attribute key="shootEffect" value="fire"/>
      <attribute key="areaEffect" value="firearea"/>
    </attack>
    <attack name="firefield" interval="2000" chance="12" range="7" radius="1" target="1">
      <attribute key="shootEffect" value="fire"/>
    </attack>
    <attack name="energy" interval="1000" chance="12" length="9" spread="0" min="-300" max="-467">
      <attribute key="areaEffect" value="purpleenergy"/>
    </attack>
  </attacks>
  <defenses armor="55" defense="55">
    <defense name="healing" interval="2000" chance="15" min="90" max="150">
      <attribute key="areaEffect" value="blueshimmer"/>
    </defense>
  </defenses>
<elements>
      <element physicalPercent="25"/>
      <element energyPercent="80"/>
      <element earthPercent="80"/>
      <element icePercent="-15"/>
      <element holyPercent="-15"/>
      <element deathPercent="20"/>
</elements>
  <immunities>
    <immunity physical="0"/>
    <immunity energy="0"/>
    <immunity fire="1"/>
    <immunity poison="0"/>
    <immunity lifedrain="1"/>
    <immunity paralyze="1"/>
    <immunity outfit="1"/>
    <immunity drunk="1"/>
    <immunity invisible="1"/>
  </immunities>
  <summons maxSummons="1">
    <summon name="fire elemental" interval="1000" chance="6"/>
  </summons>
  <voices interval="5000" chance="10">
    <voice sentence="MUHAHAHAHA!" yell="1"/>
    <voice sentence="I SMELL FEEEEEAAAR!" yell="1"/>
    <voice sentence="CHAMEK ATH UTHUL ARAK!" yell="1"/>
    <voice sentence="Your resistance is futile!"/>
    <voice sentence="Your soul will be mine!" yell="0"/>
  </voices>
<loot>
    <item id="2148" countmax="100" chance1="100000" chancemax="0"/> -- gold coins
    <item id="2148" countmax="25" chance1="100000" chancemax="0"/> -- gold coins
    <item id="2393" chance="2300"/> --giantsword
    <item id="2514" chance="1200"/> --mastermind shield
    <item id="2432" chance="2100"/> --fire axe
    <item id="2472" chance="1300"/> --magic plate armor
    <item id="5906" countmax="1" chance="1000"/> -- demon dust
   <item id="5954" countmax="1" chance="1000"/> -- demon horn
        <item id="2164" chance="900"/> --might ring
        <item id="2176" chance="3000"/> --orb
        <item id="1982" chance="1300"/> --purpel tome
        <item id="2165" chance="1400"/> --stealth ring
    <item id="1987" chance="100000">
    <inside>
        <item id="2214" chance="500"/> --ring of healing
        <item id="2396" chance="600"/> --ice rapier
        <item id="2179" chance="1100"/> --golden ring
        <item id="2795" countmax="6" chance="20000"/>
     <item id="2678" countmax="3" chance1="10000" chancemax="0"/>
    <item id="2148" countmax="100" chance1="100000" chancemax="0"/> -- gold coin
    <item id="2151" countmax="4" chance1="4000" chancemax="0"/>
    <item id="2462" chance="1200"/> --devil helmet
   <item id="2149" countmax="3" chance1="11000" chancemax="0"/>
    <item id="2171" chance="800"/> --platinum amulet
    <item id="2387" chance="20000"/> --double axe
    <item id="2470" chance="1400"/> --golden legs
   <item id="7382" chance="900"/> -- Demonrage Sword
    <item id="7393" chance="1400"/> -- Demon Trophy
    <item id="2520" chance="2400"/> --demon shield
    <item id="2418" chance="1500"/> --golden sickle
    <item id="2377" chance="3333"/> --two-handed sword
    </inside>
    </item>
</loot>
</monster>


Krok 3: Edytowanie imienia potwora oraz doswiadczenia za zabicie go.

Kod:

 <monster name="Demon" nameDescription="a demon" race="fire" experience="6000" speed="310" manacost="10000"> <health now="8200" max="8200"/>  <look type="35" corpse="5995"/>  <targetchange interval="5000" chance="8"/>


    <monster name="Demon" nameDescription="a demon"

Tam gdzie pisze "monster name" wpisujemy jak ma sie nazywac potwòr a tam gdzie "nameDescription" wpisujesmy nazwe jak bedzie nam wyswietlac go np:

You see a Demon albo You see an Ape itd.


    race="fire" experience="6000" speed="310"

w polu "race" mozemy wpisac jaka grafika bedzie jak hitniemy potwora, opcje dostepne to:
Undead - Fire - Blood - Venom

w polu "experience" to jest doswiadczenie ktore dostajemy zabijajac potwora. TO NIE OBEJMUJE EXPRATE czyli np
experience="3000" a exp rate to 3 to bedzie 3000x3 = 9000

w polu "speed" wspisujemy predkosc potwora, 220 to predkosc dla lvl 8


    <look type="35" corpse="5995"/> <targetchange interval="5000" chance="8"/>

Tutaj sa pola jak demon wyglada: 35 jest typowy dla zwyklego czerwonego demona. Pole "corpse" oznacza w co zamieni sie owy potwòr jesli zginie.

Targetchange to jak czesto potwòr moze sie przerzucic na innego gracza (lol..) 5000 to 5 sekund to znaczy
co kazde 5 sekund jest szansa na zmiane celu (szansa wynosi 8/100.)

Krok 4: Flagi

Kod:

  <flags>
    <flag summonable="0"/>
    <flag attackable="1"/>
    <flag hostile="1"/>
    <flag illusionable="0"/>
    <flag convinceable="0"/>
    <flag pushable="0"/>
    <flag canpushitems="1"/>
    <flag canpushcreatures="1"/>
    <flag targetdistance="1"/>
    <flag staticattack="90"/>
    <flag runonhealth="0"/>
  </flags>

Summoneable - to znaczy czy potwòòr moze zostac zsummonowany
Attackble - czy potwòr moze byc atakowany
Hostile - czy potwòr atakuje ludzi
Illusionable - czy mozna sie w niego zamienic : utevo res ina (nie jestem pewny)
Target distance - Z ilu kratek moze cie zaatakowac
Staticattack - jak bedzie czesto sie poruszac jak atakuje przyklad: 10 nigdy nie bedzie stal w miejscu, 100 nie bedzie w ogole sie ruszal jak atakuje

Krok 5: Ataki
Kod:

 <attack name="melee" interval="2000" skill="105" attack="100"/>
    <attack name="manadrain" interval="2000" chance="13" range="7" min="0" max="-110">
   <attribute key="shootEffect" value="suddendeath"/>
      </attack>
    <attack name="fire" interval="1000" chance="15" range="7" radius="7" target="1" min="-150" max="-250">
      <attribute key="shootEffect" value="fire"/>
      <attribute key="areaEffect" value="firearea"/>
    </attack>



    <attack name="melee" interval="2000" skill="105" attack="100"/>

Attack name - to oznacza ze atak bedzie reczny
Interval - Jak czesto bedzie ten atak (1000Ms = 1 Sekunda)
Skill - odpowiada za czestosc trafiania hita (no mniej wiecej)
Attack - no poprostu odpowiada za obrazenia (cos jak bron u knighta)
Jak masz Skill na 100 i Attack na 100 to bedzie hitac po okolo 500


    <attack name="fire" interval="1000" chance="15" range="7" radius="7" target="1" min="-150" max="-250">
    <attribute key="shootEffect" value="fire"/>
    <attribute key="areaEffect" value="firearea"/>

Czas zeby zrobic trudniejsze ataki Very Happy

Tutaj mozesz zaliczac szanse, odleglosc, cel, czestotliwosc, minimalne obrazenia, maksymalne obrazenia, dlugosc, rozpietosc i tak dalej.
Dobra zacznijmy:
Chance - to szansa na oddanie ataku po odstepie(interval)

    interval="1000" chance="15"

oznacza ze co 1000Ms (1s) jest szansa 15% na oddanie ataku.


    range="7" radius="7" target="1" min="-150" max="-250">

Range - To znaczy z ilu kratek potwòr moze zaatakowac tym atakiem.
Radius - wielkosc ataku (rozpietosc)
1-- pojedyncza kratka
2-- jak runa Explosion
3-- jak Exori
4-- jak Fireball
5-- Jak GFB
6-- wieksze od GFB
7-- jak UE
Target -- Jezeli jest ustawione na 1 to wielkosc ataku jest liczona od celu a jezeli na 0 to od potwora
Min-- Minimalne obrazenia
Max-- Maksymalne obrazenia


    <attribute key="shootEffect" value="fire"/>
    <attribute key="areaEffect" value="firearea"/>

ShootEffect -- Jak attak wyglada podczas rozpoczecia (CONST_ANI w global.lua)
AreaEffect -- Czy wyglada jak pojedyncze kulki czy jak promien (CONST_ME w global.lua)

Krok 6: Elementy

Kod:

<elements>
      <element physicalPercent="25"/>
      <element energyPercent="80"/>
      <element earthPercent="80"/>
      <element icePercent="-15"/>
      <element holyPercent="-15"/>
      <element deathPercent="20"/>
</elements>

Tutaj mozesz uzyc jakie ataki zostana zredukowane i o ile %

Przyklad:
    physicalPercent="20"

Jezeli uzyjesz liczby minusowej to znaczy podatnosc na dany atak

Krok 7: Summony

Kod:

  <summons maxSummons="1">
    <summon name="fire elemental" interval="1000" chance="6"/>
  </summons>

maxSummons - to znaczy ile summonòw moze zrobic demon
Summon name - nazwa summona
Interval and chance - jak interval jest ustawiony na 1000 a change na 6 to znaczy ze co 1000MS (1 s) demon ma 6% szanse na zsummonowanie fire elementala

Krok 8: Loot

Kod:

    <item id="2393" chance="2300"/> --giantsword
    <item id="2514" chance="1200"/> --mastermind shield
    <item id="2432" chance="2100"/> --fire axe
    <item id="2472" chance="1300"/> --magic plate armor
    <item id="5906" countmax="1" chance="1000"/> -- demon dust
   <item id="5954" countmax="1" chance="1000"/> -- demon horn

Tutaj mozemy ustawic co i jaka jest szansa na to
Ustawianie Chance:
-- 100000 znaczy 100% ze wypadnie dany item
-- 50000 50%
-- 15000 15% i tak dalej

Krok 9: Zapisz potwora i dodaj go do monsters.xml w ots/data/monsters

w monsters.xml zobaczysz cos takiego

Kod:
 <monster name="Amazon" file="amazon.xml"/>
   <monster name="Valkyrie" file="valkyrie.xml"/>


zaraz po <monsters> skopiuj 1 linike

Kod:
<monster name="Amazon" file="amazon.xml"/>

i wklej pod spodem, teraz tylko zmien nazwe potwora i nazwe pliku potwora (uwazaj zeby nie bylo literòwek) i bedzie wszystko dobrze dzialac.

[link widoczny dla zalogowanych] - link do oryginalnego(po angielsku) artykulu

Tlumaczenie by vortexo.
Poprawki by Clawien.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez vortexo dnia Wto 14:40, 23 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zły
Vip
Vip



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Piekła

PostWysłany: Wto 13:23, 23 Gru 2008 Temat postu:

No fajnie, fajnie.
Ładnie sobie poradziłeś ^^
Ja sam osobiście nie byłem pewien co do kilku flag i już ok będzie.
Ale poradnik ok Smile
Dałbym Ci punkt Pomógł, ale to nie mój temat Razz

BTW jakbyś robił kiedyś jakieś tłumaczenie to możesz coś z lua. NPC,spelle itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Clawien
Barsawia Team - Mapper
Barsawia Team - Mapper



Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czeladź

PostWysłany: Wto 14:13, 23 Gru 2008 Temat postu:

Cytat:
Skill - Nie wiem ocb tutaj
Attack - Tutaj tez nie wiem ale jak masz Skill na 100 i Attack na 100 to bedzie hitac po okolo 500

skill - odpowiada za czestosc trafiania hita (no mniej wiecej)
atak - no poprostu odpowiada za obrazenia (cos jak bron u knighta)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vortexo
Vip
Vip



Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:35, 23 Gru 2008 Temat postu:

no juz poprawiam, ale ja to tylko tlumaczylem Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.barsawiaots.fora.pl Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin